dimecres, 26 de desembre del 2012

Punt de vista històric de l'ordinador a l'escola

1) L’ordinador com a mestre
En la dècada dels 70 van donar-se els inicis de l'us de l'ordinador a l'aula com a un model educatiu d'instrucció. És a dir, la dinpamica del mestre consistia en: Explicar, avaluar i si els conseptes eren apresos continuar amb més materia, si no, repetir el concepte.

En aquells moments, es creia que tot el que el nen podia aprendre, podia entrar a l’ordenador, fins al punt que no caldria la figura del mestre. Per tant, es va pensar que l'escola del futur seria ordinadors i nens. Tot i que aquesta opció hauria d'estar obsoleta, encara hi ha centres que treballen algunes matèries així.

2) L'ordinador com a alumne
Més endavant apareix l'acció pedagogica del constructivisme, que situa a l'ordinador no com a mestre, sino, com a alumne. L'infant aprèn i constueix el coneixement a partir de l'entorn i de la interacció amb l'ordinador. Aquest mètode ajuda a que l'alumne adopti un rol més actiu.

Per exemple en el programa Scrach, el nen imagina, programa, crea, prova, modifica...

3) L’ordinador com a laboratori 

Aquest mètode està basat en l'experimentació, l'ordinador és un laboratori i el nen fa un aprenentatge de descoberta. En comptes d'aprendre per una lliço (normes, eccepcions...) s'apren per els seus propis experiments. Exemple: "Sims" .


4) L’ordinador com a eina de treball 
L'ordinador és un suport pel treball del nen/a ja que pot crear utilitzant diferents eines (textos, videos, audio...) pot comunicar-se per treballar colaborativament, pot publicar... Per exemple "JClic" és un programa on l'ordinador fa la funció d'eina i el mestre acompanya i ensenya.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada