diumenge, 23 de desembre de 2012

El fet comunicatiu


És tracta de la primera activitat que vam fer en grups a classe de COED. Per treballar el fet comunicatiu, cada grup vam resumir un article relacionat amb el tema:

  •         Aprendre i créixer
  •          El regal de la comunicació
  •          Escoltar i sentir
  •          Gramàtiques del silenci
  •          Un tramvia anomenat text
  •          Una imatge val més que mil paraules
   
      Fent una mirada al recorregut de tot el semestre, llegeixo cada un d’aquests articles donant-los-hi sentit amb cada un dels continguts fets a l’aula.  Per exemple: 

-    L'article de Francesc Torralba, Escoltar i sentir, parla de la diferencia entre aquests dos mots (l’acte de sentir no és intencional i escoltar és una acció voluntària).


   La recitació que vam fer individualment d'una poesia, necessitava d'una atenció per part del públic molt important. Aquesta atenció, per part de l'audiència es tranforma amb silenci que, per tant,  no distingia si aquest estava sentin la recitació o l'estava escoltant. 

   Cal afegir que el llenguatge no verbal és un ajut per esbrinar quí sent i qui escolta. Aquí deixo l'enllaç per tal que us feu la idea de les recitacions: Quatre paraules, de Narcís Comadira. 


Quan escoltem, no només prenen importància les paraules sinó que s’ha d’estar atent al llenguatge no verbal i voler conèixer perquè el comunicador diu quelcom.


    - Un tramvia anomenat text, de V. Pagès, diu que hi ha moltes formes d'interpretar un mateix discurs ja sigui oral, escrit... El poema, en torna a ser un exemple ja que cadascú li trobara el seu sentit i la seva relació. 







Identitat i territori

Una altra exposició davant de la classe que hem fet aquest semestre és Identitat i territori on també vam posar en pràctica totes les característiques del fet comunicatiu. 


En aquesta exposició, la Gemma i jo, vam partir d'una sèrie d'objectius que van permetre'ns desenvolupar el treball.

Tot el dia estem parlant de l'educació en l'escola, en el lleure, en la societat, dels mitjans de comunicació, i l'educació en la família. però i aquells infants que no tenen família? D'on reben aquesta educació? On forgen els vincles familiars? 





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada